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Topic: Rigenerazione FAP (Letto 32290 volte) Topic precedente - Topic seguente
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Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 46
@Fralesko credo che anche @emi  ed @Luca015 ne abbiano una certa idea di come si possa fare... credo che la procedura possa essere descritta anche tra quelle elencate nel Topic sulle modifiche VAG


Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 48
@Fralesko credo che anche @emi  ed @Luca015 ne abbiano una certa idea di come si possa fare... credo che la procedura possa essere descritta anche tra quelle elencate nel Topic sulle modifiche VAG
Hai ragione!
E descrivere su quel Topic la procedura sarebbe davvero eccellente!
Speriamo di avere un aiutino da parte loro.

Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 49
se ti interessa visualizzare più parametri si era parlato anche di questi aggeggi

Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 50
Sono appena rientrato.
In officina mi hanno confermato il livello dell'olio più alto del normale, hanno tirato via poco più di un litro e ripristinato con un litro di olio nuovo.
Costo? Non hanno voluto nulla. Ovviamente ho ringraziato e promesso un vassoio di cannoli! ;D
Auto System si distingue sempre.
E mi hanno confermato che sono state le iniezioni di gasolio, legate alle due rigenerazioni del filtro non completate, a far aumentare il livello dell'olio.
D'ora in poi, prima di scendere in garage, mi fermerò con il motore al minimo e, se il contagiri segna 1000 invece di 850, mi faro un giro con la yeti fino al completamento della rigenerazione.
Meglio prevenire che combattere! 8)
Ottimo io lo fatto oggi tolto 1,5lt di olio e messo 1 litro di olio nuovo e tenuto il livello poco più del minimo  come mi disse il buon teutoro !! Meglio basso che troppo alto  terrò docchio i livelli  e vuol dire che ogni 5000 km  faccio il lavoretto du palle!!
allora come avvertimento il minimo alto da fermo se si usa come segnale prima di spegnere si controlla e se mai si riparte!!

Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 51
 Ciao @Fralesko , io sul VAG non ho alcuna esperienza purtroppo....  :'(

Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 52
Scusami @Roby78  come fai a scaricare l'olio in eccesso? Cosa adoperi, che attrezzo?


Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 54
Pompa aspira olio preso a norauto 23 € infili il tubo dove c'è lastina e aspiri poi usi un bidoncino graduato  5 minuti é fatto


Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 56
Cito da ross-tech: Notare due modi per fare la rigenerazione forzata, uno in corsa e bisogna essere in due per leggere i valori e uno da fermo ma sempre leggendo i valori. Dimenticavo, attenzione anche ai prerequisiti.

1.4l/1.9l/2.0l R4 & 2.5l R5 PD/PPD-TDI

Prerequisites (General):

    Ignition ON
    Engine ON (Idle)
    Coolant Temperature above 50 °C (see MVB 002.4)
    Particle Filter Load below Specification (see MVB 075.3, VCDS should give the specified value)
        If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
    Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)

Conditions (Driving Cycle):

    Vehicle Speed between 30-60 km/h (18-37 MPH)
    Engine Speed between 1500-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
    Duration approx. 15-20 Minutes
    Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 700 °C

Drive the car based on the above conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.

[Select]
[01 - Engine]

[Coding-II - 11]

    Enable Regeneration by Entering 21295.

[Do It!]

[Meas. Blocks - 08]
Select both Groups at once 070 and 075.
[Go!]
MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 075.3: Particle Filter Load
MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter

Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

1.6l/2.0l R4 CR-TDI

With the newer CR-TDI engines there are 2 different types of regenerations available depending on the actual soot mass/load. If either the calculated or measured soot mass is above 30g but below 40g you can initiate a regeneration while standing (Idle will be raised etc.), a forced regeneration while driving is also possible. Once the values are above 40g (but below the max 45g) the regeneration while standing is no longer available and the regeneration while driving is the only way.
Regeneration while Standing/Idle

Prerequisites (General):

    Ignition ON
    Engine ON (Idle)
    Fuel Tank at least 1/4 full
    Transmission in Neutral/Park
    Parking Brake engaged
    Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4)
    Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3 -or- 241.2/3 VCDS should give the specified values)
        If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
    Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
    Engine Hood Closed

[Select]
[01 - Engine]

[Security Access - 16]

    Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Standing)

[Do It!]

[Basic Settings - 04]

    Select Block for Regeneration while Standing

[Go!]

    Follow the Instructions on the Screen

[Done, Go Back]

[Meas. Blocks - 08]
Select Blocks 099 and 108 at once.
[Go!]

MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter

MVB 108.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) Alternate group 241.2 if 108 is blank
MVB 108.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Alternate group 241.3 if 108 is blank

Now let the Car run with Raised Idle until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %).

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Regeneration while Driving

Prerequisites (General):

    Ignition ON
    Engine ON (Idle)
    Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4)
    Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values)
        If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
        If the Particle Filter Load value in MVB 108 is blank, use alternate group 241.2/3 instead.
    Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
    Engine Hood Closed

Conditions (Driving Cycle):

    Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH)
    Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
    Duration approx. 10-15 Minutes
    Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 170 °C (MVB 099.2)
    Exhaust Gas Temperature before Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.3)
    Exhaust Gas Temperature after Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.4)

Drive the car based on the above Conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the Regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.

[Select]
[01 - Engine]

[Security Access - 16]

    Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Driving)

[Do It!]

[Adaptation - 10]

    Select Channel for Regeneration while Driving

[Read]

    Enter/Save 1 as new Value.

[Save]
[Done, Go Back]

[Meas. Blocks - 08]
Select Blocks 099 and 108 at once.
[Go!]

MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter

MVB 108.2 or 241.2: Particle Filter Soot Mass (calculated)
MVB 108.3 or 241.3: Particle Filter Soot Mass (measured)

Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Regeneration in CR-TDI Engines with UDS Control Modules

For engine controllers that use the UDS protocol (as shown on the top left corner of the Open Controller screen), no Security Access is needed.

Prerequisites (General):

    Ignition ON
    Engine ON (Idle)
    Fuel Tank at least 1/4 full
    Transmission in Neutral/Park
    Coolant Temperature above 70 °C
    Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
    Engine Hood Closed

[Select]
[01 - Engine]
[Basic Settings - 04]

    Use the pulldown menu and select Service regeneration of particle filter

[Go!]
[Show Measuring Data]

    It would be useful to select items such as "Particle filter, soot mass calculated", "Particle filter, soot mass measured", and "Particle filter, time since last regeneration" to observe and verify the progress of the regeneration.
    Due to the way UDS works, there may be differences in the locations and specific description for the values so you may need to search for the values you need.
    Follow the Instructions on the Screen. These may include pressing and/or holding the brake, clutch, or accelerator.

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 57
@Roby78 pompa a 12 volts?
Nessun ptoblema inserendo il tubicino morbido nella sede dell'astina fino alla coppa?

Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 58
@emi se ho ben capito si tratta della procedura di rigenerazione del dpf, ma, se voglio soltanto verificare il livello di intasamento del filtro, come faccio?

Re:Rigenerazione FAP

Risposta n. 59
Selezioni engine-Meas. Blocks- scegli blocco 108 e dovresti avere i valori di intasamento del dpf. Più vicino allo 0 meglio è. Non so i valori dopo i quali scatta la rigenerazione.